Pomoc

1. W jaki sposób dokonywać płatności?
Płatności można dokonywać przez Internet, w placówkach banków, Poczty Polskiej itp. W przypadku banków, zakładając zlecenie stałe, prosimy w polu "tytułem" wpisywać przyznany Państwu Numer Abonenta. Natomiast w przypadku dokonywania comiesięcznych płatności, należy wypełnić czerwony blankiet wpłaty dostępny w każdej placówce banku lub Poczty Polskiej. Dane potrzebne do wypełnienia blankietu znajdą Państwo na fakturze. Bardzo prosimy pamiętać o tym, aby w polu "tytułem" wpisywać zawsze Numer Abonenta oraz numer faktury, za którą dokonują Państwo płatności. Brak Numeru Abonenta, bądź numeru faktury może spowodować problem z automatycznym księgowaniem Państwa wpłaty, co w efekcie może doprowadzić nawet do blokady usługi. Ci z Państwa, którzy posiadają drukarkę mogą wydrukować gotowy wypełniony druk, logując się do BlueByteNET BOA (zakładka „e-Faktury”). Równie dobrze dostępny druczek może posłużyć Państwu za wzór.
2. Jak wypełnić pole "tytułem"?
W celu poprawnego odnotowywania wpłat przez nasz automatyczny system księgujący, prosimy umieszczać w POLU TYTUŁEM przelewów/blankietów wpłat, TYLKO i WYŁĄCZNIE Numer Abonenta (widoczny na każdej fakturze w prawym górnym narożniku) oraz numer faktury, za którą dokonują Państwo płatności. Prosimy nie wpisywać dodatkowych danych np. daty lub okresu, za który dokonują Państwo opłaty. W przypadku osób posiadających zlecenia stałe, w polu tytułem wystarczy umieścić Numer Abonenta. UWAGA, WIDOCZNY PONIŻEJ DRUK WYPEŁNIONY ZOSTAŁ PRZYKŁADOWYMI DANYMI. PROSIMY UZUPEŁNIĆ GO WŁASNYMI DANYMI (ODPOWIEDNIO NUMER FAKTURY I NUMER ABONENTA W POLU TYTYŁEM) TYTUŁEM).
3. Czy możliwe jest dokonanie płatności za abonament
przez Internet/w banku/na poczcie?
Oczywiście. Forma płatności nie gra roli. Doradzamy dokonywanie wpłat w oddziałach banków lub za pomocą bankowości internetowej. Oba sposoby płatności gwarantują szybki i bezproblemowy przepływ środków (24h w dni robocze). W ostateczności można dokonywać płatności w placówkach Poczty Polskiej, przy czym w tym przypadku należy wziąć pod uwagę fakt, iż transfer środków może potrwać nawet do 3 dni roboczych.
4. Czy w miejscowości X można skorzystać z usług BlueByteNET?
Aby to sprawdzić można spojrzeć na mapkę zasięgu sieci. W przypadku wątpliwości lub chęci uzyskania bardziej dokładnych informacji, prosimy o kontakt drogą mailową serwis@bluebyte.net.pl, albo dzwoniąc pod numer 600 984 658 lub 506 194 361. Czasami nie jesteśmy w stanie od razu stwierdzić, czy możliwości techniczne pozwolą na skorzystanie z naszych usług, potrzebne jest wtedy przeprowadzenie wstępnej (bezpłatnej) wizji lokalnej..
5. Jaki jest koszt aktywacji?
Aktualne koszty aktywacji uzależnione są od okresu na jaki zawierana jest umowa i dostępne są wcenniku.
7. Dlaczego na fakturze za miesiąc X widnieje wyższa kwota,
skoro analogicznie, w nowym cenniku ta sama opcja jest tańsza?

Z całą pewnością nie jest to ta sama opcja. Proszę dokładnie porównać nazwę opcji widniejącą na fakturze z nazwą nowych opcji w obowiązującym cenniku. Wprowadzenie nowych, korzystniejszych opcji usługi, nie powoduje "automatycznej" aktualizacji posiadanej przez Państwa opcji. Chęć zmiany musi zostać zgłoszona. (patrz pkt. 6)
8. Nie otrzymałem faktury na skrzynkę e-mail, jak dokonać płatności?
Oprócz tego, że faktury rozsyłane są raz w miesiącu na skrzynki e-mail, dostępne są również na specjalnej stronie internetowej, w tzw. Wirtualnym Biurze Obsługi Abonenta BlueByteNET (BlueByteNET BOA) dostępnym pod adresem http://www.buebyte.net.pl/bb-boa/. Po zalogowaniu się przy pomocy otrzymanego wraz z umową lub e-mailem hasła i nazwy użytkownika, uzyskują Państwo dostęp do wszystkich wystawionych faktur, w tym również do wewnętrznego rachunku rozliczeniowego.
9. Jak odzyskać usuniętą przez przypadek fakturę?
Proszę skorzystać z BlueByteNET BOA dostępnego pod adresem http://www.buebyte.net.pl/bb-boa/. Po zalogowaniu się przy pomocy otrzymanego wraz z umową hasła i nazwy użytkownika, uzyskują Państwo dostęp do wszystkich wystawionych faktur..
10. Jak zapewnić sobie Internet bezprzewodowy w obrębie domu?
W tym przypadku konieczny jest zakup i konfiguracja dodatkowego urządzenia, tzw. punktu bezprzewodowego (z j. ang. Access Point). Koszt urządzenia waha się zazwyczaj w granicach 50-100 zł. Konfiguracji można dokonać samemu (zalecana ostrożność) lub skorzystać z usług różnego typu serwisów/sklepów komputerowych. Odpowiednio przygotowany sprzęt należy podłączyć do posiadanego już urządzenia, będącego zakończeniem łącza (zazwyczaj router w trybie WISP). Należy pamiętać o minimalnym zabezpieczeniu takowej sieci przed dostępem niepowołanych osób.
11. Zapomniałem hasła do BlueByteNET BOA, co powinienem zrobić?
Proszę skorzystać z opcji „Nie pamiętasz hasła?” dostępnej pod formularzem logowania do Wirtualnego BOA.
12. Gdzie należy kierować zapytania techniczne, uwagi dotyczące usługi itp.?
Jeśli nie ma żadnych przeszkód technicznych (Internet działa), pytania należy kierować na adres serwis@bluebyte.net.pl. W korespondencji prosimy wyczerpująco, własnymi słowami opisać problem, aby tym samym dostarczyć jak największej ilości informacji, które pozwolą na udzielenie konkretnej odpowiedzi. W przypadku, gdy nie ma dostępu do sieci, nie można wysłać maila, wskazany jest kontakt telefoniczny pod numerem tel.: 506 194 361, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00, w soboty od 9:00 do 15:00.